Proč je důležité mít plán?

Chystáte-li se pořizovat eshop na míru, měli byste mít zcela jasno, jak bude vypadat. Může se Vám zdát, že jde o triviální předpoklad, ale často tomu tak není. Někdy se rozcházejí očekávání již uvnitř firmy zadavatele.  Nesoulad mezi tím, jak vidí rozsah řešení dodavatel a jak  zadavatel, bývá téměř pravidlem. V podstatě se není čemu divit, neboť zadání sestavené na pár stránek s odkazy na příklady z jiných eshopů, dodavatel i zákazník vnímá jinak. Komunikace při výběru dodavatele, musí být přesná do všech detailů.

Aby nedošlo k:

  • navýšení ceny řešení
  • neuspokojení Vašich původních očekávání  ze 100%
  • narušení  vztahu s Vaším partnerem již v úvodu víceleté spolupráce

je vhodné podrobné analýzy a návrhu eshopu. Průměrná cena zakázky pro eshop na míru se pohybuje od 200.000,- výše a mít investici v této výši rozpoložkovanou, detailně specifikovanou a "pevně v rukou" je nezbytné.

Kromě "ochranných" existují i pozitivní důvody, proč analýzu a návrh eshopu nepodcenit. Hlavní 4 důvody proč dělat analýzu a návrh eshopu si můžete přečíst zde.

Možná váháte, zda je pro Vás analýza a návrh nezbytná. Mít detailní plán chystané investice je užitečné vždy, ale existují samozřejmě situace, kdy se lze bez nich obejít.

Kdy analýzu a návrh eshopu nepotřebujete?

  • Pokud se chystáte pořídit eshop za měsíční pronájem, tzv. krabicové řešení. V tomto případě nejsou analýza a návrh eshopu použitelné. Krabicová řešení nabízejí předdefinovanou neměnnou množinu funkcí a individuální návrh by Vám byl stejně k ničemu. Ovšem můžeme Vám pomoci s výběrem krabicové platformy :-)
  • Pokud plánujete investici do eshopu v řádu prvních desítek tisíc. I v tomto případě se bez analýzy obejdete. Většinu rozpočtu byste obětovali návrhu eshopu a na samotné programování by Vám mnoho nezbylo. Nízký rozpočet většinou ani nevytváří prostor pro komplexní řešení přímo na míru.

Kdy byste naopak analýzu a návrh eshopu neměli rozhodně opomenout?

  • pokud je Váš eshop plánován s rozpočtem přes 150.000,- Kč
  • pokud plánujete vypsat výběové řízení na dodavatele
  • pokud bude Váš eshop napojen na interní ERP systém
  • pokud bude Váš eshop integrovat data z více zdrojů
  • pokud sami cítite složitost Vašich business procesů, které bude muset eshop reflektovat
  • pokud zkrátka chcete mít řešení šité přímo pro Vás...

Jak analýza a návrh probíhá?

Profesionálně a v úzké spolupráci s Vámi. Analýzám e-commerce prostředí se věnujeme od roku 2010 a jejich realizace se počítají na desítky. Každá analýza je sice svým způsobem unikátní, ale "jízdní řád" mají shodný:

  1. vstupní konzultace a příprava na anlýzu
  2. analýza formou osobní schůzky
  3. zpracování Vašich potřeb do návrhu eshopu
  4. společné ladění a připomínkování návrhu
  5. finalizace a předání výstupního dokumentu

Doba celkové realizace se pohybuje mezi 10 až 25 pracovními dny. Pokud Vás zajímá detailněji, jak probíhá analýza eshopu a co se v rámci jednotlivých etap děje, čtěte zde.

Co je výstupem analýzy a návrhu?

Snažíme se Vám vyjít vždy vstříc, takže požadovaný výstup je možné domluvit v rámci přípravy na analýzu individuálně. Tak aby vyhovoval Vašemu zadání a následnému použití, např ve výběrovém řízení. Standardně je analýza předávána formou:

  • dvě tisková vyhotovení technické dokumentace (dokument má 30 až 100 stran podle rozsahu řešení)
  • dvě elektronická vyhotovení - DOCX a PDF verze technické dokumentace na FlashDisku + elektronickou poštou
  • v případě, že byly sjednány skicy nebo wireframes jsou uloženy v png nebo html podobě na FlashDisku a jsou Vám k dispozici také na našem hostingu na neveřejné adrese po dobu 12 měsíců od předání díla

Kolik analýza a návrh stojí?

Cena analýzy a návrhu eshopu začíná na 20.000,- Kč a je kalkulována po přípravě na analýzu individuálně dle plánovaného rozsahu. Obvykle se pohybuje v rozsahu 10 až 15% z rozpočtu projektu. Pro bližší informace nás kontaktujte. Zpřesněný odhad Vám rádi sdělíme po telefonu nebo mailem a přesnou cenu určíme po nezávazné bezplatné schůzce tzv. přípravě na analýzu.

Uvažujete o spolupráci a potřebujete více informací?

Nejjednodušší je zvednout telefon a zavolat nám, rádi Vás uslyšíme. Pokud nemáte úplnou představu o některém z technických detailů analýz a návrhů eshopu, volejte Petra Dvořáka na - 606 072 255.

Můžete také poslat email se svými dotazy nebo rovnou rámcovými požadavky na adresy This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. nebo This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. a my se Vám v krátké době ozveme zpět.